OBCHODNÍ PODMÍNKY [Ing. Patrik Chytil]
I. Základní ustanovení
- Tyto obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) platí pro prodej produktů a služeb prodávajícího, kterým je Ing. Patrik Chytil, dále jen „Prodávající“) a jejími zákazníky (dále jen „Kupující“), včetně obchodů uzavřených s kupujícím prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, např. skrze rozhraní webových stránek https://pat-ric.cz. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího
- Prodávajícím je Ing. Patrik Chytil se sídlem Na Potoku 797/31, 720 00 Ostrava, který je registrovaným podnikatelským subjektem s IČ 88044181 a registrovaným plátcem DPH s DIČ CZ9007266081, zabývající se terapeutickou a konzultační činností, karetními a numerologickými výklady, a prodejem zboží, konkrétně náramků a přívěšků z minerálů a dále také prodejem esenciálních olejů]. Kontaktní údaje na Prodávajícího jsou:
- e-mail: [info@pat-ric.cz]
- tel. číslo: [+420734305326]
- Kupujícím se rozumí každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jinak jedná za účelem koupě zboží nabízeného Prodávajícím.
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a prodávajícím.
- Při zahájení právního jednání předává Kupující Prodávajícímu pouze své kontaktní údaje, nutné pro bezproblémové vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech.
- Tyto obchodní podmínky jsou veřejně přístupné na webových stránkách prodávajícího https://pat-ric.cz
- Právní vztahy Prodávajícího s Kupujícím výslovně neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., (občanský zákoník), zák. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, jakož i právními předpisy souvisejícími.
- Předmětem kupní smlouvy je i nákup a prodej podporujících, motivačních, duchovních textů, výkladů karet, numerologických rozborů, a to ať už ve formě psané či ve formě audionahrávek a videonahrávek (dále jen předmět koupě) a strany kupní smlouvu uzavírají prostřednictvím webových stránek https://pat-ric.cz
- Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce Prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů Prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.
II. Bezpečnost a ochrana informací
- Uzavřením smlouvy Kupující potvrzuje, že osobní údaje, které uvedl jsou pravdivé a souhlasí s tím, aby poskytnuté údaje byly Prodávajícím zpracovány a uchovány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR).
- Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje Kupujícího budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy a nebudou jinak zveřejněny nebo poskytnuty třetí osobě; s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží (sdělení jména a adresy dodání).
- Více se o ochraně osobních údajů dočtete v dokumentu s názvem Jak chráníme Vaše osobní údaje, který je dostupný na internetových stránkách Prodejce.
III. Objednávání a uzavření kupní smlouvy
- K uzavření kupní smlouvy dochází na základě přijetí nabídky Prodávajícího Kupujícím prostřednictvím objednání zboží a služeb, které je uvedeno na internetových stránkách Prodejce. Objednávku lze učinit i telefonicky, přes e-mail či přes aplikaci Whatsapp či Messenger..
- Označení produktu, popis jeho hlavních vlastností a cena je uvedeno na vybrané webové stránce prodávajícího. Cena je dále vždy uvedena i na objednávkovém formuláři. Nabídka prodeje zůstává v platnosti po dobu, kdy je zobrazována na webovém rozhraní.
- Prodejní formulář obsahuje vždy informace o zákazníkovi, objednávaném produktu, zboží nebo službě, ceně včetně uvedení daní a poplatků, způsobu úhrady kupní ceny, údaje o požadovaném způsobu doručení a informace o nákladech spojených s dodáním produktu či poskytnuté služby. U duchovních textů, sdělení a výkladů, a to ve formě psané, zvukové (audionahrávky) či multimediální (videonahrávky) nejsou účtovány a ani zasílány náklady zákazníkovi na dodání.
- Kupující od Prodávajícího kupuje zboží za cenu platnou v okamžiku objednání. Kupní cena je vždy uvedena u konkrétního zboží v internetovém obchodě.
- Každá smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím může být uzavřena pouze v českém jazyku. Smlouva, resp. příslušný daňový doklad, budou uloženy v elektronickém archivu prodávajícího po dobu 10 let od jejího uzavření za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám.
- Náklady na poštovné a balné nese kupující dle způsobu, který zvolil při objednání zboží. Tyto náklady se řídí cenami uvedenými v článku VII. těchto obchodních podmínek.
- Smluvní vztah mezi prodávajícím a zákazníkem vzniká potvrzením objednávky (nikoliv odesláním objednávky). Objednávku podá zákazník kliknutím na tlačítko „Odeslat“. Od tohoto momentu vznikají mezi ním a prodávajícím vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny kupní smlouvou a těmito obchodními podmínkami. Podáním objednávky zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Podmínkou platné elektronické objednávky je vyplnění všech předepsaných údajů a náležitostí uvedených v prodejním formuláři.
- Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky a nevyvolá právní účinky, a to i v případě, když dodatek nebo odchylka podstatně nemění podmínky nabídky.
- Informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání a zákazník má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné a prodávající nemá povinnost jejich pravost jakkoli ověřovat.
- Zákazník souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku při uzavírání smlouvy.
- Převzetí nevyžádaného plnění ze strany Kupujícího neznamená přijetí nabídky. V případě přebírání nevyžádaného plnění je Kupující povinen o existenci tohoto plnění Prodávajícího informovat.
- Vlastnické právo k produktům/zboží přechází na zákazníka až po zaplacení kupní ceny a převzetí zboží. Ve stejnou dobu na zákazníka přechází i riziko.
- Po dokončení objednávky bude Kupujícímu elektronickou cestou zasláno potvrzení objednávky (uzavření kupní smlouvy). Objednávka Kupujícího zůstává uložena u Prodávajícího.
- Chyby vzniklé při zadávání dat před podáním objednávky může Kupující opravit pouze do odeslání objednávky. Po odeslání objednávky Prodávajícímu může Kupující Prodávajícího o těchto chybách informovat prostřednictvím jeho kontaktních údajů. Pro Prodávajícího jsou tyto změny právně závazné pouze v případě, že Kupujícímu písemně potvrdí, že je s nimi srozuměn.
- Prodávající je povinen poskytnout či dodat zboží/službu, které si zákazník objednal a zákazník se zavazuje zboží/službu převzít a zaplatit prodávajícímu sjednanou kupní cenu. Povinnosti dodat zboží/službu je prodávající zbaven v případě vyprodání zásob, o čemž bude zákazník informován.
- Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě smlouvy zákazníkovi daňový doklad – fakturu, který slouží jako doklad o zakoupení produktu, zboží či služby. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.
IV. Způsob úhrady
- Cenu produktu/zboží/služby a případné náklady spojené s dodáním zboží hradí zákazník bezhotovostním způsobem na účet uvedený v prodejním formuláři.
- Pro bezhotovostní platby jsou platební metody napojeny na platební bránu společnosti Pays.cz, která poskytuje zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů. Čísla platebních karet a hesla k elektronickému bankovnictví jsou zadávána pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu společnosti PAYS.CZ S.R.O.
- Využít je možné těchto možností plateb:
- Online platební kartou VISA, VISA elektron, MasterCard, Maestro.
- Rychlým bankovním převodem: Česká spořitelna, Raiffeisen Bank, GE Money, Fio, KB, ČSOB, mBank a další.
- Bankovním převodem na základě faktury.
- Zákazník je povinen uhradit cenu společně s uvedením správného variabilního symbolu platby, jinak prodávající nebude schopen platbu identifikovat a poskytnout včas požadované plnění.
- Kupní cena je splatná do 14 dnů od uzavření smlouvy (od data vystavení faktury), není-li uvedeno jinak, závazek zákazníka uhradit cenu za produkt/zboží či službu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- V internetovém obchodě jsou vždy aktuální a platné ceny nabízeného zboží včetně DPH. V ceně zboží není zahrnuto poštovné a balné.
V. Dodací podmínky
- Zasílání dopravní službou: Objednané zboží bude odesláno zvolenou dopravní službou. Dopravce garantuje doručení zásilky kamkoliv po ČR a SR. Cena dopravy se řídí dle ceníku dopravce aktuálního v den objednávky.
- Kupující je povinen při dodání zboží převzít s výjimkou uvedenou v čl. VII. odst. 5 těchto obchodních podmínek. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, je Prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
- Pokud je z důvodu na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, jakož i náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při přebírání zboží od dopravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a případné závady oznámit dopravci. Zboží se zjevně poškozeným obalem není Kupující povinen od dopravce převzít.
- Další práva a povinnosti při dopravě zboží mohou být upraveny v příslušných dodacích podmínkách dopravce.
- U online produktů (zasílání duchovních textů, sdělení, výkladů karet, numerologických rozborů ve formě psané, zvukové (audionahrávky) či multimediální (videonahrávky) se dodáním rozumí zaslání produktu na emailovou adresu zákazníka uvedenou v prodejním formuláři, případně zasláním odkazu URL adresy.
VI. Odstoupení od smlouvy
- Je-li kupující spotřebitelem, má v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí/dodání produktu, a to i bez udání důvodu a bez jakékoliv sankce.
- Rozhodnete-li se pro odstoupení v této lhůtě, dodržujte pokyny uvedené níže v Reklamačním řádu
- Naplní-li Kupující všechny náležitosti pro odstoupení od spotřebitelské smlouvy uzavřené distančním způsobem a rozhodne-li se pro odstoupení ve shora uvedené lhůtě, je nutno splnit následující podmínky
- Odeslat dopis (nejlépe e-mailem na adresu info@pat-ric.cz) s textem: „Já …………. (jméno Kupujícího) jsem dne DD.MM.RRRR uzavřel smlouvu č. (číslo objednávky/faktury) s prodávajícím Ing. Patrik Chytil. V návaznosti na ustanovení zák. č. 89/2012 Sb. o spotřebitelských smlouvách uzavřených distančním způsobem tímto jednostranně odstupuji od výše uvedené smlouvy, požaduji vrácení uhrazené částky za zboží na účet číslo: …………………/……… a prohlašuji, že splňuji všechny zákonné požadavky pro toto odstoupení od smlouvy dle příslušných právních předpisů“.]
- V případě písemného vyhotovení dopisu je Kupující povinen opatřit dopis příslušným datem a vlastnoručním podpisem.
- Zboží odesílané a doručené zpět na adresu Prodávajícího (Na Potoku 797/31. Ostrava, 72000) musí být nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství, návodu atd.) a s kopií dokladu o koupi. V případě nedodržení některé z uvedených náležitostí má Prodávající právo odmítnout vrácené zboží nebo poměrně snížit částku, za kterou bude zboží přijato zpět.
- Částka bude vrácena nejpozději do 30 dnů od doručení emailu/ dopisu s odstoupením od smlouvy.
- Možnost odstoupit od smlouvy se nevztahuje na zboží upravené dle přání Kupujícího a jiné zboží, které nelze vrátit do původního stavu před koupí.
- Kupující je tímto informován, že není oprávněn odstoupit od smlouvy (dle § 1837 NOZ), jedná-li se o smlouvu:
- o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
- o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
- Prodávající je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit bez zbytečného odkladu pokud zjistí, že druhá strana porušila smlouvu podstatným způsobem. Pro účely této smlouvy se za podstatné porušení této smlouvy považuje především:
- prodlení zákazníka s úhradou kupní ceny více jak 10 dnů po době splatnosti;
- porušení povinností na ochranu autorského práva (čl.5 Podmínek) ze strany zákazníka.
VII. Práva z vadného plnění
- Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- Právo Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při převzetí Kupujícím. Projeví-li se vada v průběhu šesti (6) měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
- Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, tedy takovým porušením o kterém, kdyby Kupující před koupí věděl, koupi by neučinil, má Kupující právo:
- na odstranění vady dodáním chybějící věci;
- na odstranění vady opravou věci;
- na přiměřenou slevu z kupní ceny;
- na odstoupení od smlouvy.
- Je-li vada odstranitelná, může se Kupující domáhat buď opravy nebo doplnění toho, co chybí, anebo přiměřené slevy z kupní ceny. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ni zboží řádně užívat, může Kupující buď odstoupit od smlouvy, anebo se domáhat přiměřené slevy z kupní ceny.
- Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující měnit bez souhlasu Prodávajícího. Neoznámí-li Kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co se vada na zboží vyskytla, pozbývá své právo z podstatného porušení smlouvy a nadále může již uplatňovat jen práva, která vyplývají z vady, jež je nepodstatným porušením smlouvy.
- Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující u Prodávajícího osobně na adrese Na Potoku 797/31, Ostrava, 72000, nebo prostřednictvím dopisu na tutéž adresu nebo prostřednictvím elektronické komunikace na info@pat-ric.cz.
VIII. Reklamace zboží a služeb
- V případě reklamace v záruční době může Kupující informovat Prodávajícího jednou z následujících možností:
- na e-mailovou adresu info@pat-ric.cz
- telefonicky na čísle [+420734305326]
- Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
- Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží Kupujícím. Záruční doba je 24 měsíců.
- Převzetím zboží zákazník stvrzuje svůj souhlas se záručními a obchodními podmínkami. Pokud není zboží osobně odebráno, rozumí se převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá od dopravce.
- Nárok na uplatnění záruky se nevztahuje na poškození vzniklá:
- mechanickým poškozením zboží,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci,
- neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
- běžným opotřebením zboží.
- Reklamované zboží je nutné zaslat na adresu Ing. Patrik Chytil, Na Potoku 797/31. Ostrava, 72000.
- U služeb (terapeutická sezení, konzultace), a dále také u psaných, zvukových a multimediálních (video) nahrávek výkladů karet a numerologických rozborů prodávající umožňuje zákazníkovi učinit přiměřenou slevu z kupní ceny služby, a to ve výši 50%, a to do 14 dnů od nákupu služby v případě, že zákazník se službou nebyl spokojený či zjistil, že pro něj není služba vhodná.
- V případě nespokojenosti se službou (terapeutické sezení, konzultace), a dále také u psaných, zvukových a multimediálních (video) nahrávek výkladů karet a numerologických rozborů zašle zákazník elektronickou formou na info@pat-ric.cz s prohlášením, že se službou nebyl spokojen s přiložením kopie faktury/daňového dokladu a data nákupu.
- Za již poskytnutou službu bude zákazníkovi vráceno 50% ceny služby (terapeutické sezení, konzultace), a to stejným způsobem, jakým byly od něj obdrženy, a to do 30 dnů od doručení emailu a zaslaného potvrzení o přijetí opravného daňového dokladu na e-mailovou adresu info@pat-ric.cz.
- Mimosoudní řešení sporů zejm. prostřednictvím mediace či arbitráže (rozhodčího řízení); řešení sporů uvedeným způsobem je založeno na dobrovolné účasti obou stran, objektivitě a nestrannosti řízení.
- Dozorovým a kontrolním orgánem státní správy je Česká obchodní inspekce. Česká obchodní inspekce kontroluje a dozoruje právnické a fyzické osoby prodávající nebo dodávající výrobky a zboží na vnitřní trh, poskytující služby nebo vyvíjející jinou podobnou činnost na vnitřním trhu, poskytující spotřebitelský úvěr nebo provozující tržiště (tržnice), pokud podle zvláštních právních předpisů nevykonává tento dozor jiný správní úřad (bližší informace jsou uvedeny v zákoně č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci).
- Pokud mezi námi jako prodávajícím a zákazníkem-spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce.
- Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
IX. Ochrana osobních údajů
Bližší informace o tom, jak zpracováváme a chráníme osobní údaje najdete na naší webové stránce zde.
X. Závěrečná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím s platností od 1.4.2022
- Aktuální obchodní podmínky jsou k dispozici na internetových stránkách Prodávajícího.
- Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto obchodní podmínky bez předchozího upozornění.
- Veškeré objednávky se vždy řídí aktuální verzí obchodních podmínek.